reklamační řád
reklamační řád
jako součást Všeobecných obchodních podmínek
Provozovatel: Ing. Daniel Bakalář - PUMPS https://www.pumps.sk
sídlo: Textilní 3 / A, 04012 Košice-Nad jezerem
IČO: 33874905 IČ DPH:SK2120287048
zapsán: Okresní úřad Košice, Číslo živnostenského rejstříku: 805-12816, ze dne 03.10.1994
statutární: Ing. Daniel Bakalář, tel: +421905326306, email: servis@pumps.sk
Provoz: Textilní 3 / A, 04012 Košice-Nad jezerem
(Dále "prodávající" nebo "provozovatel")
Reklamační formulář ve Wordu (link)
reklamační formulář v PDF formátu (link)
Odstoupení od smlouvy ve Wordu (link)
odstoupení od smlouvy v PDF formátu (link)
Článek I.Úvodné ustanovení
Provozovatel vydává v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, zákona č. 250/2007 Zz o ochraně spotřebitele ao změně zákona České národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 102/2014 Zz o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího tento Reklamační řád, který zajišťuje jednotný a rychlý postup vyřizování reklamací vad zboží zakoupeného kupujícím v internetovém obchodě www.pumps.sk , který je spotřebitelem nebo podnikatelem fyzickou nebo právnickou osobou.
Článek II. Obecná ustanovení
- Kupující, resp. spotřebitel je fyzická nebo právnická osoba, která zakoupila zboží bez nebo s montáží.
- Kupující je povinen si zboží bezprostředně po obdržení zásilky, zkontrolovat jeho součásti, funkci, otestovat, zkontrolovat doklady a jejich správnost. V případě, že je zboží dodáno v rozloženém stavu je třeba, aby kupující, spotřebitel provedl montáž sám podle NÁVODU resp. montáž provede pověřená osoba Provozovatelem.
- Kupující je povinen provést finální kontrolu , zkontrolovat před použitím všechny spoje, zda jsou přiměřeně dotaženy a pevné.
- Provozovatel odpovídá za vady, které má prodané, dodané zboží při jeho převzetí kupujícím, spotřebitelem.
- V případě, že kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi dokladem o koupi a zakoupeným zbožím (v druhu nebo v množství) nebo pokud kupující neobdržel se zakoupeným zbožím správně vyplněný doklad o koupi, je povinen ihned, nejpozději však do 24 hodin po obdržení zásilky o této skutečnosti informovat Provozovatele zasláním e-mailu na pumps.sk. Pokud tak neučiní, a nahlásí tuto skutečnost po uplynutí výše uvedené lhůty, je na úvaze Provozovatele, zda takovou pozdní reklamaci uzná nebo ne.
- Kupující může reklamovat pouze vadný, vadný, poškozený zboží, a nemá nárok na vrácení nebo výměnu zboží, které je opravitelný, resp. bez vad. Důkazní břemeno prokázání vady je na straně spotřebitele.
- Použitého zboží prodávaném za nižší cenu Provozovatel neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.
- Záruční doba je 24 měsíců, přičemž musí být dodrženy následující podmínky:
- uveden do provozu podle návodu a finální kontroly ;
- zboží musí byt používán podle návodu k použití , zveřejněné na pumps.sk nebo e-mailem zaslané přímo spotřebiteli, kupujícímu;
- musí být dodrženy záruční servisní prohlídky .
- Záruku přesahující rozsah záruky stanovené zákonem může Provozovatel poskytnout také prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu nebo v reklamě; záruční list obsahuje obchodní jméno prodávajícího, jeho sídlo, obsah záruky, její rozsah a podmínky, délku záruční doby, návod k použití a údaje potřebné k uplatnění záruky.
- Pokud Provozovatel kupujícímu nevydá při prodeji zboží záruční list, návod k použití v elektronické podobě na pumps.sk, resp. e-mailem, na uplatnění nároků z odpovědnosti za vady, postačuje doklad o koupi vystavený Provozovatele předán kupujícímu.
- Záruční doba začíná běžet od převzetí, resp. montáže zboží kupujícím, spotřebitelem. V případě, že je reklamované zboží doručováno kupujícímu poštou nebo kurýrní službou začíná záruční doba běžet od převzetí zboží od kurýra nebo poštovního doručovatele.
Článek III. Způsob uplatnění reklamace
- Reklamací se rozumí uplatnění odpovědnosti za vady zboží nebo služby.
- Zboží zakoupené přes internetový obchod je kupující oprávněn reklamovat na následující adrese provozovatele nebo email: servis@pumps.sk (dále jen " reklamační adresa ").
- Při uplatnění reklamace kupujícího prokáže originál (kopii) účetního dokladu o koupi reklamovaného zboží, příp. záruční list nebo jeho kopii, pokud byl kupujícímu vydán (dále společně jako " příslušné doklady "), jakož i popsat důvod reklamace. V popisu důvodu reklamace je kupující povinen určitostí a srozumitelně vymezit reklamované skutečnosti, práva, které si vůči Provozovateli z odpovědnosti za vady uplatňuje, jakož i e-mailovou adresu, nebo jinou (poštovní) adresu pro komunikaci s Provozovatelem a příp. také telefonický kontakt (dále jen " popis reklamace ").
- V případě reklamace realizované poštou nebo kurýrní službou doporučujeme zasílat zboží spolu s příslušnými doklady na reklamační adresu jako doporučenou zásilku zřetelně označenou slovem "REKLAMACE" . Dobírku provozovatel nepřebírá. Náklady na vrácení zboží nese kupující. Reklamované zboží zasílá kupující, spotřebitel Provozovateli na vlastní náklady a nebezpečí.
- V případě, že bude kupujícímu vystaven záruční list, ve kterém je uvedeno jiné servisní místo určené na opravu zboží, které je v místě Provozovatele nebo v místě pro kupujícího bližším, je kupující povinen uplatnit právo na opravu zboží u tohoto servisního místa. Servisní místo určené na opravu zboží je povinné opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji mezi Provozovatelem a kupujícím, spotřebitelům.
- Práva z odpovědnosti za vady zaniknou, pokud se výše uvedeným způsobem uplatněna v záruční době.
Článek IV. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady
- Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Predvádzkovateľ je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu a to nejpozději ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Provozovatel je oprávněn vždy odstranit vady opravou nebo vyměnit vadné zboží za zboží bez vad, nebo se vada týká jen jeho součásti, vyměnit danou součást, pokud dojde k výměně zboží, začne běžet nová záruční doba od převzetí nové součásti, avšak na celek zůstává záruční doba bez změny.
- Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo se vada týká jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím Provozovateli nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem na cenu zboží nebo závažnost vady. Případné zvýšené náklady na výměnu a montáž se kupující zavazuje uhradit poměrnou částí po dohodě s Provozovatelem.
- Pokud jde o odstranitelnou vadu, avšak kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady (alespoň 3-ti krát) po opravě nebo pro větší počet vad (alespoň 3 vady) zboží řádně užívat, je kupující oprávněn požadovat výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit . Pro právoplatné plnění nároků ze strany Provozovatele vůči kupujícímu, spotřebiteli podle tohoto ustanovení musí být splněny povinnosti kupujícího ve smyslu ustanovení Čl.II a III. tohoto Reklamačního řádu a Všeobecných obchodních podmínek.
- Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit, avšak pro zboží prodávajícího se považuje, že je to soubor několika součástek, pro který platí nárok kupujícího, spotřebitele na výměnu pouze dané nefunkční části ne celého zboží jako celek.
- Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit, která však nebrání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat jako zboží bez vady, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu, avšak pro zboží prodávajícího se považuje soubor několika součástek, pro který platí nárok kupujícího na slevu pouze dané nefunkční části ne celého zboží jako celek.
- Pokud Provozovatel prodává použité zboží, za sníženou cenu z tohoto důvodu, kupující není oprávněn reklamovat zboží, přirozeně opotřebený, pro kterou byla cena nebo přípustná reklamační lhůta snížena. Kupující již nemá právo na výměnu zboží ani na právo na přiměřenou slevu, myslí se tím celý zboží.
- Pokud má kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy, záleží na kupujícím, které z těchto práv si uplatní ve smyslu tohoto Reklamačního řádu a Všeobecných obchodních podmínek. Jakmile si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže už tuto volbu sám jednostranně měnit.
- V případě, že reklamovaná závada byla způsobena spotřebitelem, zejména poškozením výrobku, nevhodným používáním nebo nevhodnou manipulací, nedodržením záručních prohlídek zákazník je povinen nahradit provozovateli veškeré náklady spojené s vyřízením reklamace. Provozovatel neodpovídá za vady, ke kterým došlo mechanickým poškozením výrobku, provozováním výrobku v nevhodných podmínkách, chemicky agresivní, prašné, vlhké prostředí, v silném magnetickém poli, v rozporu s návodem k používání, zásahem do výrobku jinou než oprávněnou osobou, resp. autorizovaným servisem nebo které byly způsobeny živelnou pohromou nebo nesprávným napájecím napětím. Důkazní břemeno pro uplatnění reklamace nese spotřebitel.
Článek V. Způsob vyřízení reklamace
- Vybavením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného zboží, výměnou zboží, výměnou vadné části, vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží, vrácením kupní ceny zboží a výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
- O přijetí reklamace je Provozovatel povinen vydat kupujícímu potvrzení. Potvrdenímo přijetí reklamace se rozumí zejména kopie Reklamačního protokolu se záznamem o přijetí reklamace nebo kupujícímu adresovaná zpráva obsahující písemné vyrozumění o přijetí reklamace. Potvrzení o přijetí reklamace může být kupujícímu odeslány na e-mailovou adresu, příp. jinou (poštovní) adresu uvedenou kupujícím pro účely komunikace v popisu reklamace. Potvrzení o přijetí reklamace je i e-mailová zpráva zaslané kupujícímu, spotřebiteli Provozovatelem .
- Internetový obchod pumps.sk je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Vázaná je při tom popisem kupujícího o tom, které z práv ve smyslu článku IV. uplatňuje.
- O určení způsobu vyřízení reklamace je Provozovatel oprávněn informovat kupujícího odesláním zprávy na e-mailovou adresu, příp. jinou (poštovní) adresu uvedenou kupujícím pro účely komunikace v popisu reklamace.
- Provozovatel tímto informuje kupujícího, spotřebitele, že reklamované zboží zasílá převážně výrobci, prodejci, resp. servisu na výměnu či opravu a v individuálních případech zajistí výměnu nefunkční části pověřenou osobou.
- Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží kromě výměny celého zařízení, pokud je v popisu reklamace uvedená nefunkční, zda vadná pouze část, jedna ze součástí zařízení.
- O vyřízení reklamace je Provozovatel povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Písemným potvrzením o vyřízení reklamáciesa rozumí kopie reklamačního protokolu se záznamem o vyřízení reklamace nebo kupujícímu adresovaný dopis obsahující písemné vyrozumění o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace může být kupujícímu odeslány na e-mailovou adresu, příp. jinou (poštovní) adresu uvedenou kupujícím pro účely komunikace v popisu reklamace.
- Pokud kupující uplatní reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od koupě, Provozovatel může vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady spojené s odborným posouzením; odborným posouzením je vyjádření znalce nebo stanovisko vydané autorizovanou nebo akreditovanou osobou, nebo stanovisko osoby oprávněné výrobcem k provádění záručních oprav.
- Pokud kupující uplatní reklamaci zboží po 12 měsících od jeho koupě a Provozovatel ji zamítne, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace v popisu a důvodech uvést, komu může kupující zaslat zboží na odborné posouzení. Pokud je zboží zasláno na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese Prevádzkovateľbez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže zodpovědnost Provozovatele za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Provozovatel je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout podle tohoto ustanovení musí být splněny povinnosti kupujícího ve smyslu ustanovení Čl.II a III. tohoto Reklamačního řádu a Všeobecných obchodních podmínek
Článek VI. Alternativní řešení sporů
- V případě, že kupující, spotřebitel není spokojen s vybavením objednávky, dodaným zbožím nebo službami, napište na servis@pumps.sk nebo pokud se domníváte, že jsme mohli porušit Vaše práva, můžete podle zákona 391/2015 Sb podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu.
- Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel, kupující, konečný uživatel, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, jehož hodnota přesahuje 20, -Kč.
- Subjekt alternativního řešení sporů podle §3 zákona 391/2015 Sb může od vás za zahájení řešení sporu požadovat úhradu poplatku do výšky 5, -Kč s DPH. Návrh můžete podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Sb
- Subjektům alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, Prievozská 32, PO Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce mhsr.sk ) (link) . Kupující, spotřebitel je oprávněn si vybrat subjekt alternativního řešení spotřebitelských sporů, na který se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . (link)
Článek VII. Závěrečná ustanovení
- Na právní vztahy upravené tímto Reklamačním řádem se vztahují právní předpisy platné na území České republiky. Tento Reklamační řád vztahuje s výjimkou ustanovení čl. II. odst. 4 pouze na vztahy, které vznikly mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem ve smyslu zákona č. 250/2007 Sb o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží, včetně záruky za jakost, při vztazích, které vznikly mezi prodávajícím a kupujícím, který není spotřebitelem ve smyslu zákona č. 250/2007 Sb o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů, se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku a ustanovením čl. II. odst. 4 tohoto Reklamačního řádu.
- Provozovatel si vyhrazuje právo na změnu tohoto Reklamačního řádu. Změna reklamačního řádu je účinná ode dne umístění jeho nového znění na internetové stránce pumps.sk .
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 15.8.2019